2.3 Efter mötet

  • Gör en snabb analys direkt efter mötet:
    • Gick det överlag bra eller dåligt?
    • Vad kan ni förbättra i ert eget deltagande?
    • Fick ni den information ni behöver från motparten?
    • Fick ni ny information av motparten?
    • Vilka svårigheter och möjligheter ser ni gällande ärendet som diskuterades?
    • Var det något i diskussionerna de reagerade på? Gav de till exempel undvikande svar om något?
  • Hur sprider ni information från mötet? Räcker en rapport till styrelsen eller behöver fler i samebyn information?
  • Gör en egen tidsplan och fördela ansvaret inom samebyn. Hur går ni vidare och vem gör vad?
  • Se till att någon har ansvaret för att minnesanteckningarna kommer till samebyn och att de stämmer med vad som sades under mötet. Om något är felaktigt eller saknas i anteckningarna – meddela detta och ge ändringsförslag.
Rulla till toppen