
- Gör en snabb analys direkt efter mötet:
- Gick det överlag bra eller dåligt?
- Vad kan ni förbättra i ert eget deltagande?
- Fick ni den information ni behöver från motparten?
- Fick ni ny information av motparten?
- Vilka svårigheter och möjligheter ser ni gällande ärendet som diskuterades?
- Var det något i diskussionerna de reagerade på? Gav de till exempel undvikande svar om något?
- Gick det överlag bra eller dåligt?
- Hur sprider ni information från mötet? Räcker en rapport till styrelsen eller behöver fler i samebyn information?
- Gör en egen tidsplan och fördela ansvaret inom samebyn. Hur går ni vidare och vem gör vad?
- Se till att någon har ansvaret för att minnesanteckningarna kommer till samebyn och att de stämmer med vad som sades under mötet. Om något är felaktigt eller saknas i anteckningarna – meddela detta och ge ändringsförslag.
